2018 - Midsommersejlads på fjorden - 150 min

Vælg billetter

Sct. Hans aften på fjorden / Midsummer evening on the fjord

Her får du muligheden for en helt særlig oplevelse på vandet, samtidig med du kan fejre midsommeren på fjorden. Sejlturen varer 2½ time og du vil undervejs få indblik i kunsten at sejle med råsejl. Alle om bord tager aktivt del i sejladsen, både når der skal ros og sættes sejl. Undervejs fortælles der om museets arbejde og erfaringer med vikingeskibe. Hvordan turen forløber, og hvor den går hen, afhænger af vejret. Vi planlægger at gå i land undervejs. Deltagerne er velkomne til at medbringe madpakker eller aftenkaffe.

Bemærk:
- Vi forbeholder os ret til at aflyse, hvis vejret er en risiko for sikkerheden.
- Varighed: 80 min.
- Deltagere skal kunne forstå dansk eller engelsk.
- Medbring varmt tøj.
- Børn under 4 år kan desværre ikke deltage i sejladserne.
- Billetten kan ikke refunderes med mindre sejladsen aflyses.
- Billetgebyr (15 kr.) refunderes ikke.
Adgang til museet er inkluderet i billetprisen- Museet arrangerer også daglige sejlture, hvor billetterne sælges efter først-til-mølle princippet på selve dagen fra billetsalget på museet.- Museet arrangerer også sejlture for grupper. Kontakt bookingen på +45 46 300 253.

[ENG]
Now you have the chance of getting a unique experience on the water while celebrating midsummer evening on the fjord. The duration of the sailing trip is 2½ hrs. and you will have a hands-on experience into the art of sailing a boat with a square sail. Guests onboard are the crew and are participating actively when rowing and setting the sail. The trips' route will be dependent on wind and weather.The boat is sailed by an experienced sailing instructor, who is happy to share information about working and sailing reconstructed Viking Ships.Guests onboard are the crew and are participating actively when rowing and setting the sail. The evening trips are dependent on wind and weather. During the evening, the boat will go ashore and allow participants to enjoy food and refreshments brought along.

Please note
- We reserve the right to cancel sailing trips if the weather represents a safety risk.
- Duration: 50 min.
- Guest must be able to understand danish or english.
- Bring warm clothing.
- Children under the age of 4 cannot join the sailing trips.
- The ticket can not be refunded unless the trip is cancelled.
- Ticket fee (15 kr.) is not refundable.
Admission to the museum is included- The Museum also provide daily sailing trips with tickets sold from the ticket booth at the museum entrance. First come, first served.
- The Museum also provide sailing trips for private groups.
Contact our booking office: +45 46 300 253.

Brug ikke Vikingeskibsmuseet Vindeboder 12
4000 Roskilde, Danmark

Belépés

Az alábbi közösségi oldal fiókokat is hozzácsatolhatja fiókjához:

sign in with google